loading...

poikas

poikas

بازدید : 131
يکشنبه 27 مهر 1399 زمان : 14:39

جوراب ها تا قرن 15 میلادی از جهت شکل و جنس ، تغییرات زیادی داشتند تا این که در سال 1566 برای استفاده از جوراب ، قوانینی قرار داده شد به این صورت که در دروازه های شهر افرادی توسط دولت تمام کسانی که به لندن وارد می شدند را بررسی می کردند و تنها در صورتی اجازه ی ورود به شهر را به آن ها می دادند که از جوراب های مخصوص ابریشمی برای پوشش پاهایشان استفاده کرده باشند.

جوراب ها تا قرن 15 میلادی از جهت شکل و جنس ، تغییرات زیادی داشتند تا این که در سال 1566 برای استفاده از جوراب ، قوانینی قرار داده شد به این صورت که در دروازه های شهر افرادی توسط دولت تمام کسانی که به لندن وارد می شدند را بررسی می کردند و تنها در صورتی اجازه ی ورود به شهر را به آن ها می دادند که از جوراب های مخصوص ابریشمی برای پوشش پاهایشان استفاده کرده باشند.

در سال 1589 بود که اولین دستگاه بافنده جوراب اختراع شد این دستگاه جایگزین بافت دستی جوراب بود و سرعت آن تقریبا 6 برابر بافت دستی جوراب بود مخترع این دستگاه بافنده جوراب، کشیش انگلیسی به نام ویلیام لی بود او این دستگاه را نزد ملکه الیزابت برد تا به او مجوز داده شود اما ملکه الیزابت به بهانه زبر بودن جوراب تولیدی، به او مجوز نداد اما در حقیقت ملکه الیزابت نگران مردم بافنده جوراب بود که با آمدن دستگاه جدید از کار بیکار می شدند.

در نهایت این کشیش انگلیسی با دستگاه خود به فرانسه رفت و اختراع خود را به پادشاه فرانسه نشان داد و هنری چهارم (پادشاه وقت فرانسه)، بر خلاف ملکه الیزابت از این اختراع حمایت کرد. به این ترتیب بود که مخترع دستگاه بافنده به فرانسه نقل مکان کرد و در آن جا کارخانه جوراب بافی تاسیس کرد دستگاه او قابلیت تولید جوراب در دو جنس ابریشمی و پشمی را داشت که جوراب های ابریشمی برای طبقه اشراف جامعه بود و جوراب های پشمی برای مردم عادی بود.

اولین دستگاه جوراب بافی وارد شده به ایران:


در سال 1333 بود که خلیل رحیمی، نخستین کارخانه جوراب بافی را در ایران تاسیس کرد تا قبل از این تاریخ طبقه متوسط جامعه از جوراب های پشمی که توسط خانم های خانه دار بافته می شد، استفاده می کرد. با ورود ماشین های جوراب بافی در سال 1345 دستگاه ها، جایگزین جوراب های پشمی دست بافت شدند. به مرور زمان، این صنعت در ایران گسترش پیدا کرد تا این که در سال 1364 ماشین های جوراب بافی رایانه ای یا همان کامپیوتری وارد ایران شدند.

این دستگاه وارداتی جوراب بافی کامپیوتری در ابتدا تنها قادر به بافت جوراب زنانه بودند تا این که در سال 1370 دستگاه های بافنده ای وارد ایران شدند که قادر به بافت هر نوع جورابی اعم از زنانه _ مردانه و بچه گانه بودند.

همه چیز درباره دستگاه های جوراب بافی:

در ابتدا دستگاه جوراب بافی مکانیکی را به شما معرفی می کنیم و تمام ویژگی های آن را بیان می کنیم سپس سراغ دستگاه جوراب بافی کامپیوتری می رویم تا در نهایت بتوانیم تفاوت این دو دستگاه را بیان کنیم و به شما کمک کنیم بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید و در بخش های بعدی، سراغ سایر تجهیزات موجود در تولیدی جوراب می رویم و با بیان تمام مارک های موجود در بازار، بهترین گزینه را با توجه به سرمایه تان به شما معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.


دستگاه جوراب بافی مکانیکی در تولیدی جوراب :

این دستگاه دارای ابعاد 45 سانت در 45 سانت می باشد که در مجموع وزنی حدود 250 کیلوگرم دارد دستگاه های بافنده مکانیکی سرعت تولید متوسطی دارند و به طور عمده در هر یک ساعت و نیم، این دستگاه می تواند یک جین جوراب معادل با 24 لنگه جوراب تولید کند.

استفاده از دستگاه بافنده مکانیکی محدودیت زمانی ندارد بلکه هر قدر بیشتر با این دستگاه کار کنید، دستگاه شما روان تر خواهد شد بنابراین می توانید از دستگاه بافنده مکانیکی به صورت شبانه روز نیز استفاده کنید.

اگر در هنگام خرید دستگاه بافنده مکانیکی می خواهید بدانید چه میزان سود خواهید کرد، کمی عجله می کنید چرا که میزان سود شما فقط به نوع دستگاه انتخابی بستگی ندارد بلکه یک قسمت از محصول نهایی، انتخاب دستگاه مناسب است.

در ادامه بعد از توضیح دستگاه بافنده کامپیوتری، دوباره به این سوال بر می گردیم و سعی می کنیم جوابی برای آن پیدا کنیم اما تا این جا بدانید، میزان سود شما بسته به کیفیت محصول نهایی است اگر کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشید دیگر لازم نیست نگران بازار فروش باشید، کافی است محصول با کیفیت تولید کنید تا مشتری دائمی، خود به سراغ شما بیاید اما داشتن مشتری و تثبیت در بازار فروش، تنها به جنس محصول نهایی بستگی ندارد.

چرا که امروزه علاوه بر کیفیت، تنوع و طرح های محبوب، اهمیت زیادی دارند و دستگاه بافنده مکانیکی قادر به اجرای تمام طرح ها نیست و این گونه ممکن است رقیبان شما با دستگاه های کامپیوتری، بازار را تسخیر کنند اما دستگاه بافنده مکانیکی نکات مثبت زیادی نیز دارد.


یکی از مزیت ها، قیمت پایین این محصول است که می توانید با سرمایه کم نیز تولیدی خود را تاسیس کنید اما از همان ابتدا باید با پشتکار با دستگاه مکانیکی کار کنید چرا که تغییر طرح در دستگاه بافنده مکانیکی کار ساده ای نیست و تنها اشکال ساده چون لوزی و مربع را می توان با آن طراحی کرد و اگر علاقه زیادی به این صنعت داشته باشید می توانید در صورت خراب شدن دستگاه، خودتان آن را تعمیر کنید زیرا با گذشت زمان و ورود دستگاه های بافنده کامپیوتری، تعمیر کارهای کمتری از پس تعمیر کردن ماشین جوراب بافی مکانیکی بر می آیند و اگر در شهرستانی باشید که تعمیرکار این نوع ماشین در آن وجود نداشته باشد هزینه تعمیر دستگاه بیشتر خواهد شد.


به طور کلی هنگام خرید دستگاه بافنده مکانیکی دو دیدگاه مقابل شما قرار می گیرد که ما هر یک را به تفصیل بیان می کنیم تا خود در پایان با در نظر گرفتن تمام جوانب، انتخاب کنید.

دیدگاه اول : اگر شما مزرعه ای داشته باشید ترجیح می دهید در شروع، یک بیل 5 هزار تومانی که 100 سال برایتان کار می کند تهیه کنید یا یک ماشین بیل زنی چندین میلیونی بخرید ؟

این دیدگاهی است که با تحقیق درباره مزیت های ماشین بافنده مکانیکی به آن می رسید تا شما را به خرید ماشین مکانیکی تشویق کند و این گفته چیزی جز حقیقت نیست چرا که قیمت کم ماشین مکانیکی باعث می شود این دستگاه، گزینه خوبی برای شروع باشد.

دیدگاه دوم : دستگاه مکانیکی برای شروع مناسب نیست و این دستگاه به چند دلیل، مدتی است که منسوخ شده و حتی اگر به صورت رایگان این دستگاه را در اختیار شما قرار دادند از آن استفاده نکنید و اگر برای شروع جوراب بافی، سرمایه کافی ندارید همچنان این دستگاه را تهیه نکنید و با شخص یا اشخاص دیگری مشارکت کنید چرا که این دستگاه نمی تواند طرح های جدید، بازار را برای شما تامین کند و این امر موجب می شود شما نتوانید با قدیمی های این صنعت، رقابت کنید و خیلی زود از چرخه رقابت حرفه ای حذف می شوید. همچنین این دستگاه سر و صدای زیادی دارد و نمی توانید از آن در محیطی که همسایه ها وجود دارند استفاده کنید چرا که باعث رنجش و اعتراض آن ها خواهید شد.

دستگاه بافنده کامپیوتری در تولیدی جوراب :

در این قسمت سراغ دستگاه جوراب بافی کامپیوتری می رویم که جدیدتر از دستگاه های مکانیکی بیان شده می باشند و مزیت هایی چون سهولت در کار، امکان ایجاد طرح های متنوع و چند بعدی بودن محصول و کم صدا بودن دستگاه را نسبت به ماشین مکانیکی دارد.

اما تنها بیان این موارد کافی نیست چرا که در قسمت قبل 2 دیدگاه مطرح شد که می خواهیم با شناخت دستگاه بافنده کامپیوتری به سراغ آن ها برویم و از دید حامیان دستگاه بافنده کامیپوتری آن دو دیدگاه را بررسی کنیم.


دیدگاه اول : اگر مزرعه ای داشته باشید بیل 5 هزار تومانی می خرید یا یک ماشین بیل زنی چندین میلیونی ؟


حامیان دستگاه جوراب بافی این مثال را اشتباه می دانند چرا که بازار رقابت امروزه، اجازه باقی ماندن را در صورت موفق نبودن به شما نمی دهند و خیلی سریع شما را حذف می کنند مخصوصا اگر در شروع کار سود چندانی نداشته باشید به همین دلیل است که تهیه دستگاه کامپیوتری توسط این افراد پیشنهاد می شود و موضوع دیگر بحث در خرید و فروش عمده جوراب است اگر دستگاه مکانیکی در کارگاه یا تولیدی خود داشته باشید آن گاه خریداران عمده، به اصطلاح بر سر مال می زنند و قیمت را کمتر از ارزش واقعی جوراب تعیین می کنند در این صورت حتی اگر خریداران عمده را جذب کنید باز هم سود چندانی برایتان حاصل نمی شود.

دیدگاه دوم : در خصوص تولید جوراب های برجسته و طرح دار صحبت شد اما چیزی که بیان نشد این است که الزاما طرح ها با ماشین کامیپوتری ایجاد نمی شوند بلکه کافی است به دستگاه جوراب بافی مکانیکی مسلط باشید تا بتوانید طرح های برجسته را نیز تولید کنید اما از نکته اصلی آن، یعنی تسلط بر کار با دستگاه غافل نشوید.


و به عنوان کلام پایانی می توان گفت عملکرد هر دو در شرایط یکسان، تفاوت چندانی ندارد و با در نظر گرفتن میزان مهارت می توانید از هر کدام به دلخواه استفاده کنید اما مفید است قبل از شروع خرید، از جنس خریداری شده نیز مطمئن شوید.

نکته : ماشین های جوراب بافی در دو نوع تک سیلندر و دو سلیندر تولید می شوند که تفاوت آن ها از نام آن ها نیز مشخص است نکته ای که لازم به بیان است موضوع کار با دستگاه های دو سیلندری است که به مبتدیان، کار با آن ها پیشنهاد نمی شود چرا که عمدتا ماشین های دو سیلندر ماهک باز کن ندارند بنابراین نمی توانند یک لحظه هم بدون نخ کار کنند و این باعث امر باعث حساسیت بالای این ماشین ها می شود.

خرید دستگاه بافنده کامپیوتری :

اگر تصمیم گرفتید دستگاه بافنده کامیپوتری بخرید لازم است به موارد دیگری نیز توجه کنید یکی از این عوامل، توپ نقشه ها و بردهای دستگاه است که عامل مهمی در دستگاه های کامپیوتری است به همین علت سعی کنید کامپیوترهایی با برد خشابی بخرید نه دستگاه های تک بعدی.
در حالت کلی، بهترین برد در دستگاه های کامیپوتری، لگوری است که عمر و مقاومت بالایی دارد. در پایان نیز باید گفت دستگاه های کامپیوتری حجیم تر و جاگیرتر از دستگاه های مکانیکی هستند و پر مصرف بودن آن ها به علت استفاده از لامپ های خلا برای 0 و 1 آن ها بود که با ورود ترانزیستور به بازار، این مشکل برطرف شد.


نکات پایانی هنگام خرید دستگاه جوراب بافی:


1 . در هنگام خرید از فروشنده بخواهید به شما مهلت تست دستگاه بدهد.
2 . در صورتی که حرفه ای هستید و سابقه کار با دستگاه دارید کافی است با دستگاه مورد نظر یک لنگه جوراب ببافید تا متوجه عملکرد دستگاه شوید.
3 . دستگاهی که مدت طولانی کار نکرده است و به اصطلاح خوابیده است را نخرید این تو‌صیه برای دستگاه بخار و سایر لوازم تولیدی نیست و منحصرا برای دستگاه بافت است.
4 . در هنگام خرید به مارک جنس توجه کنید.
5 . دستگاهی که جوش خوردگی کمتری داشته باشد اغلب اوقات عملکرد بهتری دارد.
از لوازم دیگر می توان به فینیش اشاره کرد که همان اتو است و هزینه چندانی ندارد.

منبع :

https://karassocks.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%81%db%8c/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 154
  • بازدید کلی : 12013
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی